Вивчення творчості О. де Бальзака в середній та вищій школі: методичний та компаративний аспекти
Ключові слова:
творчість О. де Бальзака, зарубіжна література, компаративний метод, міжнаціональні стосунки, листи, Верхівня, УкраїнаАнотація
У статті йдеться про особливості вивчення життя і творчості Оноре де
Бальзака в контексті міжнаціональних стосунків. Простежено вплив
української культури та традицій на творчість французького письменника.
Акцентовано на українських особистісних стосунках Бальзака. Проаналізовано
бачення України європейським письменником.
Сучасний стиль життя вимагає творчого підходу до уроку літератури та
до всього процесу навчання. Компаративний підхід дає можливість формувати
життєво необхідні компетенції, розширювати навчальні, виховні та світоглядні
можливості здобувачів освіти в середній та вищій школах. У вивченні життя й
творчості О. де Бальзака в курсі «Історія зарубіжної літератури» для здобувачів
освіти ОПП «Українська мова та література. Світова література» рекомендовано використання елементів літературно-краєзнавчого спрямування. У
шкільному викладанні можна вдатися до інтегрованих уроків, які поєднують
матеріал зарубіжної літератури і української літератури, іноземної мови, історії,
географії тощо. Продуктивним буде урок культурологічного аналізу, метою
якого є вивчення твору (творів, творчості) у контексті культури конкретного
народу чи історичного періоду. За структурою це може бути урок-подорож.