Ad fontes: методичне забезпечення курсу «Історія української літератури першої половини ХІХ ст.»
Ключові слова:
: історія української літератури першої половини ХІХ ст.; методичне забезпечення; підручник; посібник; хрестоматія; тести; огляд; енциклопедія; бібліографія; словникАнотація
У статті проаналізовано методичне забезпечення курсу «Історія української літератури першої половини ХІХ ст.». Відтворено діахронічний зріз
проблеми. Особливу увагу приділено ролі статті М. Костомарова «Обзор
сочинений, писанных на малороссийском языке» (Молодик на 1844 год. Харків,
1843) та дослідження О. Огоновського «Історія літератури руської» в 4 частинах
(Львів, 1887–1894). Закцентовано на методологічних засадах праць І. Франка,
С. Єфремова, Миколи Євшана, М. Зерова, Д. Чижевського, підручників періоду
радянської окупації, сучасних видань за редакцією П. Хропка (1992), М. Яценка
(1995, 1997), М. Жулинського (2005), О. Галича (2006), Г. Семенюка (2009), за
авторством Л. Задорожної (2004, 2008), В. Антофійчука (2009).
Принагідно в аспекті методики розглянуто підручники з історії української літературної критики, в яких висвітлено період першої половини ХІХ ст.,
а також антології, що презентують різні методологічні платформи.
Висвітлено навчально-методичну функцію низки видань таких жанрів, як
посібник, хрестоматія, конспект лекцій, тести, енциклопедія, антологія. Звернено увагу на 3 і 4 томи академічного видання «Історія української літератури»
в 12 томах. Закцентовано на виданнях, які знаходяться у вільному доступі.
Особливу увагу приділено різноплановим шевченкознавчим виданням
(серія «Тарас Шевченко. Текст і контекст»; видання, в яких зібрано прижиттєву
критику; шевченкознавчі студії відомих дослідників; зарубіжне шевченкознавство; збірники матеріалів конференцій; «Шевченківська енциклопедія»;
бібліографія; словники мови творів).