Монодраматичні стратегії п’єси Тадеуша Слободзянека «Наш клас»
Ключові слова:
польська монодрама, жанр, драма, сюжет, монодраматичність, монолог, авторАнотація
У статті розглянуто особливості сучасної польської монодрами і монодраматичні стратегії сучасної польської драматургії на прикладі п’єси Тадеуша Слободзянека “Наш клас”. Поетика монодраматичності в сучасній польській драматургії характеризується такими властивостями: п’єси набувають ознак “мозкової драми” єдиного суб’єкта дії,; суб’єкт дії творить, описує, досліджує різні образи власної розділеної свідомості, які втілені багатьма персонажами, але проявляються як різні голоси одного суб’єкта дії; головною формою побудови п’єси стає монолог; автори реалізують екзистенційну тематику і проблематику; втілюють конфлікт “зіткнення з самим собою як з Іншим”, переносячи його на рівень свідомості читача / глядача; визначальною при побудові сюжету стає метонімічно-асоціативна ретроспекція. У сюжеті п’єси домінує циклічна складова і хронотоп об’єкта; головним формально-змістовим прийомом є скарга / пародія на сповідь.