Монодраматичні стратегії п’єси Тадеуша Слободзянека «Наш клас»

Автор(и)

  • Жанна Бортнік

Ключові слова:

польська монодрама, жанр, драма, сюжет, монодраматичність, монолог, автор

Анотація

У статті розглянуто особливості сучасної польської монодрами і монодраматичні стратегії сучасної польської драматургії на прикладі п’єси Тадеуша Слободзянека “Наш клас”. Поетика монодраматичності в сучасній польській драматургії характеризується такими властивостями: п’єси набувають ознак “мозкової драми” єдиного суб’єкта дії,; суб’єкт дії творить, описує, досліджує різні образи власної розділеної свідомості, які втілені багатьма персонажами, але проявляються як різні голоси одного суб’єкта дії; головною формою побудови п’єси стає монолог; автори реалізують екзистенційну тематику і проблематику; втілюють конфлікт “зіткнення з самим собою як з Іншим”, переносячи його на рівень свідомості читача / глядача; визначальною при побудові сюжету стає метонімічно-асоціативна ретроспекція. У сюжеті п’єси домінує циклічна складова і хронотоп об’єкта; головним формально-змістовим прийомом є скарга / пародія на сповідь.

Біографія автора

  • Жанна Бортнік

    Жанна Іванівна Бортнік – кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії літератури та зарубіжної літератури Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки; ORCID ID: 0000-0002-3461-791Х; bortnikzhanna@ukr.net

Завантаження

Опубліковано

2019-12-29

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Монодраматичні стратегії п’єси Тадеуша Слободзянека «Наш клас». (2019). Волинь філологічна: текст і контекст, 27, 5-19. https://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/835