Дисбаланс і гармонія в жіночих образах роману «Згублена дівчина» Д. Г. Лоуренса
Ключові слова:
Д. Г. Лоуренс, жіночі образи, конфлікти, ідеї, феміністична критикаАнотація
Проблема місця жінки у спільноті загострюється на межі ХІХ–ХХ ст., що віддзеркалюється в літературних творах у зображенні жіночих образів. Це пов’язано з появою нових поглядів на проблеми буття жінок саме в цей проміжок часу, що значною мірою впливає на розвиток світової літератури. Голос цієї епохи звучить дуже голосно для одного з найяскравіших письменників ХХ ст., якого також вважають ключовою фігурою британської літератури цього періоду – Девіда Герберта Лоуренса. Він є тим письменником-модерністом, який не боявся вийти за рамки жанрів і виокремлював проблеми, які панували в суспільстві і хвилювали людей. Метою статті є розкриття формування характеру Альвіни в романі Лоуренса «Згублена дівчина» на засадах розкриття стосунків, співвідношення чоловік/жінка за допомогою інструментарію феміністичної критики. Ця мета визначає зосередженість на завданнях: виявити конфлікти в сюжетних обставинах, зрозуміти місце жінки в англійській спільноті 1-ї половини XX ст. Д. Г. Лоуренс є одним із тих письменників, які починають вводити до сюжетів своїх творів образи жінок, ставлячи їх в домінуючи позиції. Тобто, патріархальна система переосмислюється, поступово відходить на другий план; головні ідеї, теми і конфлікти тепер пов’язані саме с жінкою, вона є центральним образом твору. У статті досліджено естетичні засади Д. Г. Лоуренса в історико-літературному процесі XX ст., простежено розвиток феміністичних орієнтирів у його творах, проаналізованои створення автором нових ключових-жіночих образів у контексті роману. Письменник Д. Г. Лоуренс зображує у романі особливості характерів різних жінок, які у певні періоди життя відкриваються по-новому. Із численної когорти жіночих образів він виокремлює емансиповані погляди на життя і бажання головної героїні, роблячи дівчину особливою, не схожою на інших.