Формування високої мовної культури майбутніх учителівсловесників під час вивчення дисципліни «Правописна та культуромовна компетентності вчителя»
Ключові слова:
компетентність, культуромовна компетентність, фонетична компетентність, ортоепічна компетентність, акцентуаційна компетентність, графічна компетентність, ортографічна компетентність, лексична компетентність, стилістична компетентність, морфологічна компетентність, синтаксична компетентність, пунктуаційна компетентністьАнотація
У студії йдеться про формування високої мовної культури майбутніх
учителів-словесників в епоху входження суспільства в глобалізаційний простір,
що вимагає від сучасного фахівця володіння динамічною комбінацію знань,
умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих
якостей, які визначають його здатність успішно соціалізуватися, провадити
професійну й подальшу навчальну діяльність. Курс «Правописна та культуромовна компетентності вчителя» входить до циклу нормативних дисциплін
професійного спрямування підготовки бакалавра, за освітньо-професійною
програмою Середня освіта. Польська мова. Він має на меті підготувати вчителя
з високою мовною компетентністю, готового миттєво реагувати на інформаційні та комунікативні запити суспільства. Класична й новітня наукова,
навчально-методична та довідкова література, запропонована для опрацювання,
спонукатиме до повсякчасного навчання та самовдосконалення, питання та
завдання, передбачені планом практичного заняття, заохочуватимуть до
самостійного пошуку необхідної інформації й творчого застосування здобутих
знань у різних комунікативних ситуаціях, формуватимуть свідоме ставлення до
державної мови, утверджуватимуть рідне українське слово в усій його величі
нормативності та довершеності, прилучатимуть до культурних і духовних
надбань українського народу й людства загалом, допоможуть виховати
національно свідому й духовно багату особистість із цілісними світоглядними
уявленнями тощо. Комплекс вдало дібраних практичних завдань і вправ
формуватимуть фонетичні, ортоепічні, акцентуаційні, графічні, ортографічні,
лексичні, стилістичні, граматичні та пунктуаційні вміння й навички, необхідні
для успішної реалізації професійної діяльності майбутніх учителів-словесників.