Лексико-семантичне наповнення концепту «музика» в сучасних польських інтернет-виданнях
Ключові слова:
концепт «музика», інтернет-видання, лексико-семантичний центр, онім, апелятив.Анотація
На матеріалі журналістських текстів сучасних польських інтернет-видань «WP.PL muzyka» та «Onet. muzyka» проаналізовано лексико-семантичне наповнення концепту «музика» в
інтернет-комунікації. Засоби масової інформації зайняли у віртуальному просторі свою нішу і
мають велику популярність серед користувачів, що й актуалізує потребу ґрунтовного вивчення
мовних особливостей таких медіа на тлі динаміки лексичного складу польської мови початку
XXI століття. Лексеми, що вербалізують описуваний концепт, об’єднано в два семантичні
центри: онімний та апелятивний. За тематичним принципом виділено 12 груп музичних
термінів. Відзначено продуктивність апелятивів, характерних для музичної терміносистеми,
зокрема слів, що називають рід музичного твору; назв людей, що займаються музичною
діяльністю; лексем на означення різновидів музичних виступів; супровідних деталей музичного
процесу; результатів музичної діяльності; слів, що вказують на локалізацію музичного дійства;
назв музичних інструментів та музичних стилів. З-поміж онімів, що вербалізують концепт
«музика», виокремлено імена та прізвища співаків, музикантів, композиторів; власні назви
музичних творів; назви певних локацій, пов’язаних із музичними текстами, їх творцями та
виконавцями; назви театрів, фестивалів, премій. Відзначено, що сучасна музична термінологія
неоднорідна за походженням і, попри питому основу номінацій, відкрита до запозичень. З
огляду на це більш детального аналізу потребує питання творення музичних термінів, що й
становить перспективу подальших досліджень.