Драматургія Лесі Українки у контексті розвитку «нової європейської драми» на етапі символізму
Abstract
Стаття є підсумком мого зацікавлення драматичним доробком Лесі
Українки в контексті «нової європейської драми». Європейська критика
заговорила про це явище в кінці ХІХ ст., а Леся Українка писала у своїх статтях
на початку ХХ ст. Новаторська творчість Г. Ібсена, М. Метерлінка й особливо
Ґ. Гауптмана мала великий вплив на розвиток української авторки.
Інтелектуальний конфлікт символістського типу – конфлікт двоєсвіття – є
стрижнем її мистецької індивідуальності від першої драми «Блакитна троянда»
до останніх – «Оргії» та «Орфеєвого чуда». Унаслідок приналежності до
постколоніальної культури Леся Українка мало відома світові як геніальний
драматург, однак риси її новаторства незаперечні. В останні роки її драми
«Камінний господар» та «Лісова пісня» актуалізовані в нових талановитих
театральних постановках.
Ключові слова: нова європейська драма, інтелектуальний конфлікт, епоха
модернізму, драматургія Лесі Українки, символізм, конфлікт двоєсвіття.