Поезія бароко в шкільному курсі зарубіжної літератури: імена і контексти

Автор(и)

  • Лілія Лавринович

Ключові слова:

бароко, методика навчання зарубіжної літератури, іспанська література, Луїс Ґонґора-і-Арґоте, переклад

Анотація

У статті йдеться про особливості вивчення західноєвропейської поезії
бароко в загальноосвітній школі. Огляд літературно-мистецького напряму
і текстуальне опрацювання лише одного (з двох на вибір) поетичного твору
іспанського або англійського авторів – той максимум, який пропонує шкільна
програма з зарубіжної літератури бароко для загальноосвітніх навчальних
закладів. Як наслідок – як об’єктивні (невелика кількість часу на вивчення
теми), так і суб’єктивні (естетичний досвід бароко часто сприймається
восьмикласниками як чужий, незрозумілий) обставини не сприяють формуванню
належних компетентностей з цієї теми у здобувачів освіти. Мета статті – пошук
оптимальних варіантів викладу теми, які дозволять поліпшити процес
засвоєння виучуваного матеріалу. Увага звертається на використання принципу
герменевтичного кола – від цілого до зрозумілої для реципієнта частини в її
історичному, соціальному, культурному тощо контекстах і відтак знову до
цілого. Пропонується тезисний виклад основних етапів вивчення теми на
прикладі програмового твору – поезії Луїса Ґонґори-і-Арґоте «Галерник».

Біографія автора

  • Лілія Лавринович

    Лавринович Лілія Богданівна – кандидат філологічних наук, доцент кафедри
    теорії літератури та зарубіжної літератури Східноєвропейського національного
    університету імені Лесі Українки, https://orcid.org/ 0000-0001-8588-9790;
    lilawri@gmail.com

Завантаження

Опубліковано

2021-08-30

Як цитувати

Поезія бароко в шкільному курсі зарубіжної літератури: імена і контексти. (2021). Волинь філологічна: текст і контекст, 30, 84-96. http://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/944