ПЕРЕЧИТАТИ ЛЕСЮ: твори Лесі Українки в сучасному видавничому репертуарі (особливості підготовки видань й тенденції книжкового ринку)
Анотація
2021 р. відзначаємо 150-річний ювілей Лесі Українки, чия творчість 
представлена в численній кількості книжкових видань для різних категорій 
читачів, є у видавничих портфелях вітчизняних видавців і пріоритетом 
підтримки перекладів за кордоном, водночас моніторинг книгарень цього року 
засвідчує досить бідний асортимент видань письменниці і щодо кількості назв, і 
щодо якості книжкових видань. Метою статті є огляд видань творів Лесі 
Українки у видавничому репертуарі й книготорговельному асортименті періоду 
незалежності України, аналіз загальних тенденцій у підготовці видань та 
пошуку шляхів розширення й поглиблення асортименту, привернення уваги 
дослідників творчості Лесі Українки до підготовки нових сучасних змістом і 
формою видань творів письменниці.
В основі методології огляду – метод бібліографічного пошуку, оскільки 
сучасного бібліографічного покажчика публікацій творів Лесі Українки не 
укладено, тож у межах статті зібрано бібліографію видань, користуючись 
каталогами бібліотек, бібліографічним виданням «Літопис книг», також 
сайтами видавництв та книготорговельних мереж. З метою систематизації 
видань на основі читацької адреси, функціонального призначення, визначення 
типів та видів видань застосовано тематико-типологічний метод. 
У результаті дослідження здійснено огляд понад півтори сотні видань
творів Лесі Українки українських видавництв, в тому числі й перекладів 
різними мовами. Значну увагу приділено огляду видань творів письменниці для 
дітей, зокрема й адаптаціям. Простежено тенденції щодо упорядкувань 
вибраних творів, які переважають серед інших в сучасному асортименті, 
акцентовано увагу на виданнях драматичних творів Лесі Українки у 
моновиданнях і збірниках, виокремлено якісні з редакторсько-видавничого 
погляду книги. Простежено особливості видань авторських поетичних 
збірників, прозових творів письменниці та епістолярного корпусу. В межах 
дослідження уперше здійснено огляд видань за різними групами, зважаючи на 
видавничі і книготорговельні класифікації, виявлено повноту видавничого асортименту й навпаки, потребу видань тієї чи іншої групи творів Лесі 
Українки. 
У висновках дослідження підсумовуємо асортиментні характеристики 
видань творів Лесі Українки на книжковому ринку й пропонуємо рекомендації 
задля створення нового якісного видавничого продукту, який найкраще 
представлятиме творчість письменниці на сучасному етапі для різних категорій 
читачів та удоступнить її для читачів інших країн.
 
							