Поезія бароко в шкільному курсі зарубіжної літератури: імена і контексти

Автор(и)

  • Лілія Лавринович

Ключові слова:

бароко, методика навчання зарубіжної літератури, іспанська література, Луїс Ґонґора-і-Арґоте, переклад

Анотація

У статті йдеться про особливості вивчення західноєвропейської поезії бароко в загальноосвітній школі. Огляд літературно-мистецького напряму і текстуальне опрацювання лише одного (з двох на вибір) поетичного твору іспанського або англійського авторів – той максимум, який пропонує шкільна програма з зарубіжної літератури бароко для загальноосвітніх навчальних закладів. Як наслідок – як об’єктивні (невелика кількість часу на вивчення теми), так і суб’єктивні (естетичний досвід бароко часто сприймається восьмикласниками як чужий, незрозумілий) обставини не сприяють формуванню належних компетентностей з цієї теми у здобувачів освіти. Мета статті – пошук оптимальних варіантів викладу теми, які дозволять поліпшити процес засвоєння виучуваного матеріалу. Увага звертається на використання принципу герменевтичного кола – від цілого до зрозумілої для реципієнта частини в її історичному, соціальному, культурному тощо контекстах і відтак знову до цілого. Пропонується тезисний виклад основних етапів вивчення теми на прикладі програмового твору – поезії Луїса Ґонґори-і-Арґоте «Галерник».

Біографія автора

Лілія Лавринович

Лавринович Лілія Богданівна – кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії літератури та зарубіжної літератури Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, https://orcid.org/ 0000-0001-8588-9790; lilawri@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-30

Як цитувати

Lavrynovych, L. (2021). Поезія бароко в шкільному курсі зарубіжної літератури: імена і контексти. Волинь філологічна: текст і контекст, (30), 84–96. вилучено із https://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/944