Поезія бароко в шкільному курсі зарубіжної літератури: імена і контексти
Ключові слова:
бароко, методика навчання зарубіжної літератури, іспанська література, Луїс Ґонґора-і-Арґоте, перекладАнотація
У статті йдеться про особливості вивчення західноєвропейської поезії
бароко в загальноосвітній школі. Огляд літературно-мистецького напряму
і текстуальне опрацювання лише одного (з двох на вибір) поетичного твору
іспанського або англійського авторів – той максимум, який пропонує шкільна
програма з зарубіжної літератури бароко для загальноосвітніх навчальних
закладів. Як наслідок – як об’єктивні (невелика кількість часу на вивчення
теми), так і суб’єктивні (естетичний досвід бароко часто сприймається
восьмикласниками як чужий, незрозумілий) обставини не сприяють формуванню
належних компетентностей з цієї теми у здобувачів освіти. Мета статті – пошук
оптимальних варіантів викладу теми, які дозволять поліпшити процес
засвоєння виучуваного матеріалу. Увага звертається на використання принципу
герменевтичного кола – від цілого до зрозумілої для реципієнта частини в її
історичному, соціальному, культурному тощо контекстах і відтак знову до
цілого. Пропонується тезисний виклад основних етапів вивчення теми на
прикладі програмового твору – поезії Луїса Ґонґори-і-Арґоте «Галерник».