Деконструкція расової гомогенності у романі Ч. Н. Едічі «Американа»
Ключові слова:
расова (не)гомогенність, Ч. Н. Едічі, роман «Американа», класова приналежність, ідентичністьАнотація
Стаття сфокусована на расовій та класовій ідентичності у романі Чімаманди Нгозі Едічі «Американа». Зокрема проаналізовано змалювання чорношкірих іммігрантів, які приїжджають до США з різних африканських країн. Їхній досвід життя в Новому світі ускладнений реаліями расового розподілу. Використовуючи насамперед герменевтичний, а також
контекстуальний, пообразний та інші методи для характеристики різних рівнів твору, вдалося отримати результати дослідження.
Не зважаючи на культурні та історичні відмінності, які існують між чорношкірими, народженими в США, і тими, які прибувають туди сьогодні, їх усіх сприймають як одну гомогенну колективну ідентичність. У романі нігерійсько-американської письменниці описано спротив і когнітивний дисонанс новоприбульців, які мають темний колір шкіри, але водночас не поділяють із нащадками рабів досвід рабства, сегрегації чи расизму. Реалії упослідження людей за расовою приналежністю стають для чорношкірих іммігрантів гіркою реальністю. Ставлення представників білої раси до чужинців, з Африки чи Південної Америки, уґрунтовано на стереотипах не лише щодо іммігрантів, а й щодо чорношкірих. Відбувається екстраполяція уявлення про афро-американців на людей з темною шкірою загалом. Це своєю чергою спричинює і класову стереотипізацію, оскільки традиційно в американському суспільстві чорношкірі прописані у клас бідних. Расова та класова чутливість впливає на життя іммігрантів не лише у США, а й Великій Британії. У творі Ч. Н. Едічі
зіставляються реалії раси та класу у парадигмі цих двох країн.
У висновках зазначено, що категоризація людей та їх прописування у конкретні групи вимагає від них дотримання певних поведінкових стереотипів і наслідування смаків. В аналізованому романі йдеться про спротив головних
персонажів відповідати стандартам колективностей, до яких їх імперативно залучають. Така інтерпеляція позбавляє їх індивідуального вибору та не дає самовиразитися.