Analiza pozycji społecznej kobiet podczas rządów talibów w latach 1994-2001 w Afganistanie. Implikacje na przyszłość
Ключові слова:
жінки, Афганістан, освіта, інтерпретація ісламського вчення, рівноправність, правління Талібану, іслам, КоранАнотація
Аналіз суспільного становища жінок під час правління Талібану в 1994-2001 рр. в Афганістані. Наслідки у майбутньому. Предметом дослідження у цій публікації є аналіз життєвої ситуації жінок в Афганістані за часів правління Талібану в 1994–2001 рр. Підкреслено, що інтерпретація ісламського вчення та історичний, політичний, і культурний контексти є
ключовими у розумінні обмежень, з якими стикнулися жінки у цей період. Перед встановленням влади Талібану жінки досягнули певних успіхів на шляху до рівноправності, таких як здобуття прав на освіту на гідну працю. Таліби ввели строгі обмеження, такі як заборона оплачуваної праці, навчання в закладах освіти, а також накази щодо вбрання і примусового перебування жінок удома. Після їх повалення у 2001 році жінки почали відновлювати свої права та свободи, але з 2021 року ситуація жінок в Афганістані знову стала хиткою. Проведений аналіз має вирішальне значення для визначення майбутнього країни та регіону, а також для розуміння ролі культури, історії та релігії у формуванні статусу жінок в афганському суспільстві.
Мета статті – дослідити реальне становище жінок в Афганістані під час правління Талібану та визначити вплив цього правління на їх соціальне становище та повсякденне життя. Крім того, досліджено можливі наслідки цих дій для майбутнього країни та поточного становища жінок в Афганістані. Значним вкладом дослідження у розвиток суспільних наук є теоретична новизна в галузі вивчення ролі культури, історії та релігії у формуванні становища жінки в суспільстві. Проведений аналіз може допомогти розробити нові теорії про вплив історичного та культурного контекстів, а також
інтерпретації ісламського вчення на становище жінок у різних громадах. У процесі дослідження використано порівняльний метод, елементи методології історичного пізнання, кількісний і якісний підходи, а також метод
екстраполяції.