Експресіоністичні мемуари в українській повоєнній літературі (О. Довженко та В. Сосюра)
Abstract
У перспективі нових досліджень про український експресіонізм доцільно 
по-новому прочитати твори тих авторів, яким довелося зазнати переслідувань 
через невідповідність канонам насаджуваного в радянський час соцреалізму. 
Мета нашого дослідження мемуарних / автобіографічних творів О. Довженка та 
В. Сосюри крізь призму художньої виразності авторського самовираження у 
нефікційній прозі: простежити відбір матеріалу, що потрапляє в поле зору автора; 
виявити внутрішній конфлікт в авторській свідомості, який цілком однозначно 
вказує спорідненість цих митців з експресіонізмом; підкреслити експресіоністичні особливості оповіді та образу автора-наратора; простежити трансформацію 
жанрових канонів та їхні модифікації – тобто виявити суто літературні/естетичні 
характеристики, які й визначаються як прояви певного напряму в мистецтві. 
Ключові слова: нефікційна проза, доба соцреалізму, андеґраунд, автобіографічний роман В. Сосюри «Третя Рота», «Щоденник (1939-1956)» О. Дов-
женка, експресіоністичний стиль, конфлікт митця із дійсністю.
 
							