Драматургія Лесі Українки у контексті розвитку «нової європейської драми» на етапі символізму
Анотація
Стаття є підсумком мого зацікавлення драматичним доробком Лесі 
Українки в контексті «нової європейської драми». Європейська критика 
заговорила про це явище в кінці ХІХ ст., а Леся Українка писала у своїх статтях 
на початку ХХ ст. Новаторська творчість Г. Ібсена, М. Метерлінка й особливо 
Ґ. Гауптмана мала великий вплив на розвиток української авторки. 
Інтелектуальний конфлікт символістського типу – конфлікт двоєсвіття – є 
стрижнем її мистецької індивідуальності від першої драми «Блакитна троянда» 
до останніх – «Оргії» та «Орфеєвого чуда». Унаслідок приналежності до 
постколоніальної культури Леся Українка мало відома світові як геніальний 
драматург, однак риси її новаторства незаперечні. В останні роки її драми 
«Камінний господар» та «Лісова пісня» актуалізовані в нових талановитих 
театральних постановках. 
Ключові слова: нова європейська драма, інтелектуальний конфлікт, епоха 
модернізму, драматургія Лесі Українки, символізм, конфлікт двоєсвіття.
 
							