Використання інноваційних методик у монографічному вивченні творчості Лесі Українки на уроках літературного читання

Автор(и)

Ключові слова:

Леся Українка, монографічний підхід, методи, читацька компетентність, літературне читання, повість-казка, емпатія, критичне мислення

Анотація

У статті висвітлено особливості формування у здобувачів освіти наскрізних навичок, які притаманні базовим ключовим компетентностям. Наголошено, що критичне мислення, робота в команді, вміння спілкуватися, творчість, емпатія, здатність приймати рішення, висловлювати власну думку є основою компетентнісного підходу в сучасному освітньому процесі, що покликаний забезпечити інтеграцію учнів у суспільство, виховати особистість із національною свідомістю. Розглянуто питання оновлення змісту літературного читання молодших школярів; особливості впливу на розвиток особистості наскрізних тем і жанрів, які формують початки системного критичного мислення; залучення сучасної української художньої літератури у вивченні монографічних тем, біографічного матеріалу на прикладі вивчення життя й творчості Лесі Українки. Читацька грамотність визначена як спільний результат трьох взаємопов’язаних суб’єктів: читача, тексту й завдання. Ці три виміри взаємодіють у широкому соціокультурному контексті, тому розглянуто аспекти організації форм читацької діяльності молодших школярів, формування ключових компетентностей, у тому числі літературної компетентності на уроках літературного читання; можливості поєднання сучасного художнього твору з біографічним матеріалом письменниці; стимулювання учнів до розвитку критичного мислення, формування світоглядних уявлень, власного бачення, інтерпретацію під час читання художньої літератури; використання інноваційних методик (графічний метод «Знаю – хочу знати – взнав», методи «Читання із зупинками», «Робота в малих групах», «Асоціативний кущ», інсценізація та інші) на уроках літературного читання; особливості формування творчої співпраці викладача й учнів. З’ясовано, що мотивація до читання спонукає молодших школярів приймати рішення про доцільність використання нових знань. Доведено, що в умовах особистісно орієнтованої професійної підготовки здобувачів освіти зростає роль самопізнання, самоідентифікації, самоосвіти.

Біографії авторів

Світлана Вірста

Вірста Світлана Євгенівна – викладач-методист циклової комісії суспільних дисциплін Луцького фахового педагогічного коледжу комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради; https://orcid.org/0000-0001-5507-5761; renesvit@gmail.com

Тетяна Жалко

Жалко Тетяна Йосипівна – кандидат філологічних наук, доцент кафедри інформаційної діяльності та туризму Луцького інституту розвитку людини Університету «Україна»;

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-25

Як цитувати

Virsta, S., & Zhalko, T. (2021). Використання інноваційних методик у монографічному вивченні творчості Лесі Українки на уроках літературного читання. Волинь філологічна: текст і контекст, (31), 66–75. вилучено із https://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/958

Номер

Розділ

Творчість Лесі Українки та контекст