«Примара» Лесі Українки як експресіоністський текст
Abstract
У статті проаналізовано оповідання «Примара» Лесі Українки крізь призму 
поетикально-стильових особливостей твору. Доведено, що в стильовому плані 
«Примара» – експресіоністський текст. Проблематика оповідання цілком вписується в контекст проблем, які хвилювали експресіоністів; спосіб образотворення – 
типово експресіоністський: на формальному рівні у тексті домінують алегоричні образи, гіперболи, градації, контрасти, авторка використовує біблійні алюзії 
та ремінісценції, емоційно насичені конструкції. Уточнено жанр твору – це не 
«філософський памфлет-нарис» (К. Кухалашвілі, Л. Кулінська), не «філософсько-психологічний етюд» (Т. Третяченко) чи «нарис-видіння» (С. Чернюк), а 
експресіоністське оповідання. Доведено, що на світоглядному рівні Лесі 
Українці були близькими ідеї експресіоністів, однак експресіоністом за типом 
творчості / ідіостилем вона не була. 
Ключові слова: імпресіонізм, символізм, експресіонізм, «новоромантизм», 
оповідання, есхатологічні мотиви, проза Лесі Українки.
 
							