Олена Пчілка про моду і вроду

Автор(и)

  • Тереза Петрівна Левчук Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

мода, врода, естетизм, реалістична проза, вестиментарний код

Анотація

У статті досліджено відображення моди як багатоаспектного явища у
творах Олени Пчілки. З’ясовано художню функцію одягу-опису (за Р. Бартом),
визначено диспозицію моди і вроди у конструюванні образів-персонажів.
Окреслено політичний та етичний вектори в естетичних поглядах письменниці.
Простежено відображення модних тенденцій у таких аспектах: одяг,
інтер’єр, кулінарія, освіта, етикет, розваги тощо. Доведено, що вестиментарний
та гастрономічний коди презентують знакові системи різних соціальних груп. Врода в диспозиції до моди постає як природне та набуте. Письменниця
естетизує портрети духовно багатих, національно свідомих героїв, а також
властиві етнічні типи.
Побутовий естетизм Олени Пчілки в реалістичних творах згодом вповні
розвинувся в модерністському варіанті національного письменства, зокрема
прози. 

Біографія автора

Тереза Петрівна Левчук, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

доцент кафедри теорії літератури та зарубіжної літератури Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-29

Як цитувати

Левчук, Т. П. (2019). Олена Пчілка про моду і вроду. Волинь філологічна: текст і контекст, (28), 119–147. вилучено із http://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/872